Поради для вчителів
Особливості психологічного розвитку дітей 11-12 років
(пам `ятка для вчителя, підготувала психологічна служба ЗЗБНВК№ 106
1.Зміна провідної діяльності учнів з навчальної на міжособистісне спілкування з дорослими і ровесниками.
2. Пізнавальний інтерес перебуває на стадії зацікавленості: легко виникає і легко зникає.
3. Підлітки легко втрачають інтерес до навчання, якщо вчитель не стимулює самостійність та ініціативу в учнів, а лише наставляє і контролює навчальну діяльність.
4. Розвиток довільності всіх психічних процесів. Учні вже можуть самостійно концентрувати увагу, розвивати пам `ять і мислення, регулювати власні емоційно-вольові процеси.
5. Своєрідність сприйняття: неточне, виділяють випадкові ознаки й особливості, які привертають їх увагу. Вчитель повинен вчити учнів помічати і виділяти істотні деталі об `єктів, з `ясовувати взаємозв’язки між ними.
6. Пам `ять переважно наочно-образна. Починає формуватися смислова. Задача вчителя систематично повторювати, дослівне запам `ятовувати навчальний матеріал Це є запорукою розвитку культури мовлення, самоконтролю та нагромадження словникового запасу.
7.Переважає мимовільна увага ( короткотривала), дитина легко відволікається на певний подразник, активно реагує на все нове, яскраве і незвичайне. Зосередження уваги на одному і тому самому об’єкті важко дається учням у цьому віці і приводить до швидкої стомлюваності.
8. Для формування прийомів довільної уваги, слід пропонувати учням завдання з його перевірки, завдання на складання плану діяльності та її контролю.
9. На завершені 6 класу обсяг і стійкість уваги зростають. Учням можна пропонувати більші за обсягом тексти для самостійного читання, запам `ятовування,складніші задачі.
Вчителю для роботи з обдарованими
Як ефективно взаємодіяти з дітьми
Поради вчителям. Як допомогти дітям пережити лихо
Поради вчителям щодо розв'язування конфлікту